dinsdag 15 december 2009

Indonesische weduwen dagen staat voor moord

AMSTERDAM - Twaalf weduwen van mannen die precies 62 jaar geleden werden geëxecuteerd door Nederlandse militairen in Indonesië, klagen de Nederlandse staat aan. Ze willen dat Nederland erkent dat het onrechtmatig heeft gehandeld en ze willen financiële compensatie.

Het is voor het eerst dat Indonesische slachtoffers van de strijd tussen Indonesië en Nederland in de periode 1945-1949, de Nederlandse overheid aanklagen voor misdrijven die destijds in Indonesië zijn begaan.

Lees verder

Bron: Parool

1 opmerking:

cees de man zei

kijk dit is wat ik mijn hele leven van af mijn diensttijd tot nu bedoel en woest om word officieren gesteunt door onze regering en in opdracht wedstrijd houden mooi lopen met stok onder je arm en wie heeft de grootste snor en ook de meeste nederlanders vinden dit prachtig.En wat een wapenfeiten heldhaftig hoor in tiid van conflict of nood, onderdrukking het knullig meehelpen met het afvoeren van burgers als we tegenover een echt leger of wat er op leek stonden of staan.ik ben maar een eenvoudige kerel maar ik vind dat we deze dames 100 procent moeten compenceren.we hebben onze Indonesise mede burgers en onze molukse supermedelanders of wel supernederlanders al genoeg gekloot en achtergesteld,en als wij zo doorgaan zelfvoldaan bekakt bescheten bureaucratis autoritair wilhelmus zingend blijven we schandalen en blunders van formaat houden.ik ben cees en zal altijd mensen die bekakt truttig voc mentaliteit durven tezeggen,en andere mensen als infirieur aanzien aanklagen