woensdag 28 april 2010

Verbondenheid, djangan lupa!

“Hij was een gast en wij verwelkomden hem. Hij kreeg een feestmaal aangeboden. Toen hij weer afreisde, kreeg hij een dierenhuid als geschenk. Hij sneed deze aan smalle repen en legde het om de eilanden en sprak: Nu zijn deze eilanden van mij. Wij konden toen niet meer weigeren.” Zo luidt het antwoord, dat ik kreeg, toen ik vroeg, waarom de Molukkers in godsnaam de Nederlanders hadden toegelaten op hun eilanden en ze daarna waren gaan dienen.

We zouden het haast vergeten in alle drukte, maar gisteren was het officieel zestig jaar geleden dat de Republiek der Zuid-Molukken (Republik Maluku Selatan) werd uitgeroepen. Dit werd vandaag gevierd in Apeldoorn en de kersverse president John Wattilete zou ook hier spreken. Hij is de eerste president van de zogenaamde tweede generatie, namelijk geboren in Nederland en ik ken zijn naam nog van toen hij advocaat was in Amsterdam.

maandag 26 april 2010 23:51 door Thera

Lees meer:

http://www.vkblog.nl/bericht/312631/verbondenheid,_djanganlupa!

1 opmerking:

cees de man zei

mag ik de Molukse gemeenschap en alle Molukse mede burgers van harte en met vol bowondering feleciteren en sterkte en volharding wensen met nu 60 strijd voor een onafhankelijk Molukken.
Ik heb al eens wat geschreven over het feit dat een groep ,die zo opgelicht zijn en voor de gek zijn gehouden door onze zogenaamde nederlandse bureaucraten,en hun sympatisanten .
En zo uitgelokt zijn door deze,dat ik mijn Molukse mede burgers zeker bewonder zeker als ze strijden voor een vrij land waar iedereen kan leven en waar mensen niet gediend worden maar samen leven ongeacht geloof ras of andere zaken waar men eigenlijk geen problemen over moet maken.
En ondanks de loze belofte,s van een regering die arogant was en is en niet wil luisteren of zien.
Zijn er heel veel medeburgers nederlands of wat dan ook die u een zeer warm hart toe
cees de man ceesdeman@telenet.be